Зaбeзпeчeння нaдійнoгo зв’язку в (видах укрaїнців – ключoвий пріoритeт рoбoти кoмпaній Київстaр, Vodafone Укрaїнa тa lifecell, oсoбливo в умoвax війни. У свoїй рoбoті oпeрaтoри зaвжди дoтримуються чиннoгo зaкoнoдaвствa Укрaїни тa підтримують прaгнeння дeржaви зaбeзпeчити укрaїнців нaдійним зв’язкoм під чaс війни, інвeстуючи знaчний рeсурс у стaлу рoбoту мoбільнoї мeрeжі під чaс відключeнь eлeктрoeнeргії. Всі три oпeрaтoри вжe інвeстувaли в eнeргoнeзaлeжність свoїx мeрeж пoнaд 3 млрд гривeнь, oнoвили нa свoїx бaзoвиx стaнціяx 370 тисяч aкумулятoрів , придбaли 5,4 тисячі гeнeрaтoрів тa іншиx джeрeл бeзпeрeбійнoгo живлeння. Тaким чинoм — у кількa рaзів збільшили рeсурси угоду кому) aвтoнoмнoї рoбoти свoїx мeрeж у пoрівнянні з 2022 рoкoм.
Нeщoдaвнo Нaціoнaльний цeнтр oпeрaтивнo-тexнічнoгo упрaвління мережами телекомунікацій (НЦУ), який управляє електронними комунікаційними мережами під пора воєнного стану, прийняв Розпорядження №539/2344, яке зобов’язує операторів зв’язку забезпечити у вкрай стислі терміни 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під пора відключень електропостачання.
Виконання операторами Розпорядження НЦУ драматично залежить від ситуації в енергетиці. Графіки відключень, які застосовуються сьогодні в країні, унеможливлюють роботу обладнання телекомунікацій під дни блекаутів протягом 10 годин. Вимоги НЦУ потребують чіткої взаємодії з енергетиками і повної перебудови інфраструктури в частині енергозабезпечення та розміщення обладнання.
Угоду кому) виконання цих вимог важливим є постачання електроенергії протягом часу, який необхідний про повного заряджання обладнання резервного живлення. Це вимагає надання дозволів з боку постачальників електроенергії (обленерго) сверху збільшення потужності електричного струму, що оживотворять базові станції, оскільки збільшення кількості акумуляторів створює подвійне навантаження получи и распишись енергосистему. За приблизними розрахунками, аби забезпечити заряджання акумуляторів, які будуть живити базові станції мобільних операторів протягом 10 годин у випадку знеструмлення, знадобиться потужність близько 2,8 ГВт*годок електроенергії на добу. В целях цього потрібно задіяти потужність в области суті одного енергоблоку АЕС.
У цьому зв’язку 19 липня 2024 р. балансир в сфері енергетики НКРЕКП схвалив зміни, націлені получи и распишись впровадження оптимальної процедури розгляду з боку обленерго заяв операторів зв’язку получи збільшення потужності електропостачання в (видах базових станцій. Це – важливе рішення з боку НКРЕКП для того підтримки галузі зв’язку, ради що ми вдячні. Оператори вже розпочали здійснювати перші чертеж разом з енергетиками в рамках спрощених правил.
Окрім вищезазначеного, важливо враховувати й інші фактори, які впливають получи виконання вимог НЦУ, як ведь:
- нестача персоналу операторів та підрядних організацій, достатнього во (избежание обслуговування резервного обладнання, та пошук можливостей бронювання технічних працівників (вслед приблизними підрахунками, необходимость в додатковому наймі спеціалістів налічує десятки тисяч працівників). Мережі операторів обслуговує велика кількість підрядних організацій за всій України, співробітників яких мобілізують. Необхідними навичками володіє обмежена кількість спеціалістів, а навчання нових забирає отрезок времени і ресурси;
- неможливість встановлення й обслуговування генераторів для дахах будівель, мол розташовано більшість базових станцій (особливо у великих містах зі значною щільністю населення, мол спостерігається підвищене навантаження в мережі), оскільки це заборонено відповідними будівельними й санітарними нормами;
- відсутність получи ринку України необхідної кількості акумуляторних батарей та стаціонарних генераторів, необхідність закуповувати їх вслед за кордоном, ускладнена логістика і тривалий пора поставок закордонними постачальниками;
- недостатня швидкість та збалансованість законодавчих процедур щодо зміни договорів оренди державного та комунального трещина для розширення займаних додатковими шафами з батареями площ тощо. Сверху сьогодні розширення орендованої площі нате об’єктах державної/комунальної власності вимагає участі в процедурі аукціонів сверху Prozorro і займає у середньому 6 місяців;
- неодобрительно нестабільна ситуація в енергетиці та тривалі відключення електроенергії призводять по погіршення мобільного покриття і якості послуг; під пора блекаутів навантаження базових станцій внаслідок підвищення трафіку (подекуди у 3-4 рази!) впливає получай швидкість та якість інтернету, а інколи й возьми його доступність, скільки около перенавантаженнях застосовується пріоритезація голосового зв’язку. Отже під часок знеструмлень неможливо забезпечити показники якості, насчет які йдеться в розпорядженні.
Враховуючи зазначені фактори, мобільні оператори вимушені поінформувати своїх користувачів, що навіть быть максимальних зусиллях, які ми, безумовно, щодня докладаємо зі свого боку, забезпечити в 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під часы відключень електропостачання вкрай толково. Всі три оператори продовжують працювати надо посиленням енергостійкості своїх мереж, орієнтуючись получай реальні терміни та обсяги виконання робіт, що зумовлені об’єктивними зовнішніми чинниками.
Київстар – найбільший український команда електронних комунікацій, що станом держи квітень 2024 року обслуговував близько 24 млн абонентів мобільного зв’язку та понад 1 млн абонентів «Домашнього Інтернету». Компанія надає послуги з використанням широкого спектру мобільних і фіксованих технологій, зокрема 4G, Big Data, Cloud solutions, сервіси для того кіберзахисту, цифрове ТБ та ін. Київстар розвиває в Україні нові телеком-технології і в найближчі 5 років планує інвестувати в цей напрямок 1 млрд ложбина США. Компанія допомагає Україні долати виклики воєнного часу і из-за останні два роки виділила понад 2 млрд грн для того підтримки ЗСУ, абонентів, в реалізацію соціальних проєктів. Акціонер Київстар – міжнародна Група VEON. Акції Групи знаходяться для фондових біржах NASDAQ (Нью-Йорк) та Euronext (Город тюльпанов). Київстар 26 років працює в Україні та визнаний найбільшим платником податків нате ринку електронних комунікацій, кращим роботодавцем і соціально відповідальною компанією.
Vodafone Україна – провідна українська телеком компанія, що надає послуги швидкісного інтернету 3G і 4G, фіксованого зв’язку та інтернету. Інвестиції Vodafone у період активного будівництва мереж швидкісного в 2015 – 2023 роках досягли 42 млрд грн. Рекордні інвестиції дозволили забезпечити технологічне лідерство й розвивати нові технологічні послуги – Інтернет речей (IoT), технології та рішення для того Smart City, аналітика великих даних, хмарні сервіси. В Україні послугами Vodafone користуються 15,9 млн клієнтів. З грудня 2019 року Vodafone Україна прорываться до складу NEQSOL Holding.
lifecell – український хирург електронних комунікацій, що надає послуги мобільного зв’язку та передачі даних получи и распишись базі швидкісного інтернету. Компанія розвиває інноваційну екосистему електронної комунікаційної галузі, втілюючи проєкти, спрямовані возьми розвиток «розумного міста», «розумного регіону», покращення безпеки громадян і розбудови мереж IoT (інтернету речей). lifecell пропонує зручні та вигідні тарифи та послуги во (избежание користувачів розумних пристроїв. Раньше цифрового портфоліо компанії входять: багатофункціональний месенджер BiP, захищене хмарне сховище lifebox, мобільний платіжний сервіс, застосунки TV+, lifecell music та інші сервіси. Станом нате 1 квартал 2024 року активна 3-місячна абонентська краеугольный камень lifecell склала 9.7 млн користувачів.