Кoмпaнія «Apple», відoмa свoїм культoвим лoгoтипoм нaдкушeнoгo яблукa, і дoсі вoює зa тoргoву мaрку в різниx кутoчкax світу чeрeз зoбрaжeння тoгo сaмoгo фруктa, нa чeсть якoгo вoнa нaзвaнa. Дійшлa ця судoвa тягaнинa й дo Швeйцaрії, дe «Fruit Union Suisse» (Фруктoвий сoюз Швeйцaрії), нaйстaрішa й нaйбільшa oргaнізaція фруктoвиx фeрмeрів крaїни, мoжливo будe зoбoв\’язaнa змінити влaсний лeгeндaрний лoгoтип із яблукoм.
На «Apple» цe лишe чaстинa всесвітнього «хрестового походу» проти зображення яблук возьми логотипах різноманітних торговельних марок. Згідно з даними Всесвітньої організації інтелектуальної власності, «Apple» подавала такі позови в різних країнах із різними успіхами. Японія, Туреччина, Ізраїль та Вірменія — це лише кілька країн, -де «Apple» домоглася свого. І саме це спричиняє занепокоєння поверх можливе розширення сфери захисту інтелектуальної власності.
Пригоди торгової марки «Гренні Сміт» у Швейцарії
Швейцарію втягнули в це глобальне «перетягування канату» у 2017 році, если «Apple» подала заяву прежде Швейцарського інституту інтелектуальної власності (IPI) получай здобуття прав інтелектуальної власності в реалістичне чорно-біле зображення яблука «Гренні Сміт». Заява охоплювала різноманітні приклади використання цього фрукта получи и распишись логотипах різноманітних компаній, насамперед — у сфері електронних, цифрових та аудіовізуальних споживчих товарів та обладнання. Після тривалих перемовин інститут інтелектуальної власності частково задовольнив запит «Apple», але правовий статут, що визнає загальні зображення звичайних товарів суспільним надбанням, обмежив обсяг прав «Apple». У відповідь «Apple» подала апеляцію.
Судова тяганина, що триває, стосується безпосередньо товарів, к яких IPI відмовив у реєстрації торгової марки, а саме: аудіовізуального контенту исполнение) телебачення та інших способів передачі інформації. Така невизначеність щодо потенційних наслідків во (избежание всієї галузі спричинила глибоке занепокоєння «Fruit Union Suisse».
Різноманітні битви ради торгову марку Apple
Агресивне переслідування торгових марок «Apple» безлюдный (=малолюдный) обмежується лише яблуками: технологічний гігант раніше конфліктував із різними суб\’єктами, параллельно із додатком ради приготування їжі з логотипом груші та режисером стрічки «Apple-Man». У 2022 році фахівці Проєкту «Tech Transparency» (прозорість у технологічній сфері) виявили, що у 2019-2021 роках «Apple» подала більше позовів проти торговельних марок, ніж такі технологічні гіганти, як «Microsoft», «Facebook», «Amazon» і «Google» хором узяті, що производить під сумнів межі захисту прав получи и распишись торговельні марки.
Попри зусилля «Apple», швейцарське законодавство може стати получай захист таким організаціям, як «Fruit Union Suisse», які вже задолго) до этого використовують зображення яблук. Професор Ірен Кальболі, фахівець у галузі інтелектуальної власності, пояснила, що Швейцарія визнає попередню історію використання спірних знаків, як підставу ради захисту торговельних марок. Водночас вона визнає, що малі підприємства можуть лякати великі корпорації, возьми кшталт «Apple», судовими видатками, аби змусити їх дотримуватися законодавства.
Заправила «Fruit Union Suisse» Джиммі Марієтоз (Jimmy Mari?thoz) підкреслив, що компанія неважный (=маловажный) має наміру конкурувати з «Apple», але прагне зберегти цілісність власної емблеми, яка використовується вже 111 років. Він підкреслив іронію претензій «Apple»: «Apple далеко не винаходила яблука… Нашій компанії вже 111 років. І якщо я по чести розумію, яблука існують поуже кілька тисяч років».
У складному світі інтелектуальної власності прагнення «Apple» мати ексклюзивні карт-бланш на чорно-біле зображення яблука має ширше значення. Кирило Рігамонті, експерт із прав інтелектуальної власності Бернського університету, зазначив, що от цей, начебто, конкретний позов, «Apple» може одержати потужний інструмент захисту зображень яблук у різних кольорах, що може призвести вплоть до судових позовів посредством схожість, хоча й далеко не ідентичність, зображень.
Що далі?
Смартфони стали революційним засобом зв\’язку та доступу после інформації, як найкращі онлайн-игорный дом повністю змінили ігрову індустрію получи и распишись початку нового тисячоліття. Коль Стів Джобс представив перший iPhone у 2007 році, світ завмер, а популярність «Apple» злетіла вслед за хмари. Проте разом постає питання: Чи може судовий позов потенційно порушити владне панування «Apple», чи цей технологічний гігант виявиться справді непереможним?
Поки у Швейцарії розгортається судова резня, її результат залишається невизначеним, адже вона може мати суттєві фінансові наслідки чтобы виробників яблук. Поки світ спостерігає таке, нате перший погляд, малоймовірне зіткнення технологій та традицій, що виявляє неминуче ускладнення і пастки прав інтелектуальної власності для того глобального ринку, що невпинно нарощує кількість взаємин між учасниками, количество культового логотипа швейцарських фруктових фермерів висить у повітрі…